Assalamualaikum Saya Orang Baru Disini

Mohon Tunjuk Ajar... ana hanya lah insan biasa yg cetek ilmiah di dunia mahupun di akhirat... jdi , di cini ingin ana memohon pada yg sudah pro untk mngjar ana tentg selok belok blogger.. jazakallah hu khairan pada yg sudi ajar ana..

Wednesday 9 March 2011

AnA sEoraNg HamBa Allah Yg Hina

ya Allah , aku adalah insan yg hina , ingin tahu mengapa ku gelar diriku hina ,,? kerana aku tidak patuh pdNya.. tidak patuh pd prntahNya..

sudah disebut berkali2 dlm hadis supya wanita menutup aurat , melabuhkn tdgnya hingga paras bwh dada , melonggar kn pakaian nya.. itulah imej ku dhulu , kemudian ku mndpt ptunjuk driNya , ku mngenali rmay sahabiah2 di fb , yg thu soal hukum hakam agama , mereka menasihati ku supaya wanita yg solehah WAJIB menutup aurat.. Allah itu maha Pengampun lagi maha Mengasihani.. jika Dia tidk mnyanyangi hmbaNya , masakn dy mmberi limpah kurnia nikmatnya pd mnusia yg hina dan xmahu turut printahNya kn..?? oleh itu , aku bersyukur pdMu , kerana mmberku ptunjuk jalan yg lurus untk ku menjdi seorg wanita , hamba , solehah..


AMIN

2 comments:

  1. insyaAllah dik~ kalau akak boleh tolong, akak akan tlg. akak pon bukan seorang yg sempurna. masih lagi dalam pengajian. sentiasa belajar dan terus belajar. kalau niat kita suci, insyaAllah mudah bagi kita untuk berubah :)

    ReplyDelete
  2. yup....btui tu...s0k0ng k.atika

    ReplyDelete